wtorek, 20 grudnia 2016

Christmas - my way ;-)


                 Święta Bożego Narodzenia to czas gdy skupiamy się najbardziej na naszych bliskich. Jest to bardzo prywatny okres,gdy w kąt idzie telewizja lub telefony( o młodzieży tu nie mówię).
Zwykle nie piszę o moim życiu prywatnym ale dziś wyjątkowo podzielę się z Wami jak mało tradycyjnie-w naszym narodowym rozumieniu-spędzam Święta.
                Jak niektórzy wiedzą, od wielu lat nie mieszkam w naszym kraju i Wigilie spędziłam z ludzmi wielu narodowości. Co kraj to jednak inny obyczaj.Dziś opiszę Wam jak wygląda ten dzień we Francji.
              Aperitifem zaczynają obiad.Wino do aperitifu się u nich  nie zalicza, podają je do obiadu.Zakąsek mnóstwo,choć i dobrze bo ten aperitif trwać może 3 godziny :-)W między czasie śpiewamy kolędy, mój pan fotograf doskonale gra na gitarze więc mamy świetny akompaniament.Są kolędy francuskie, angielskie i polskie. Potem otwieramy prezenty(dorośli zwykle mówią co chcą otrzymać więc niespodzianka jest głównie dla dzieci).
Następnie siadamy do stołu i jest tzw. starter. Żurku i barszczu nie ma , za to ślimaki w muszelkach uśmiechają się zalotnie z talerza i owoce morza. Jednak moim ulubionym wigilijnym starterem jest wykwintny pasztet Foie Gras De Canard-rozpływa się w ustach. Dania główne mogą być różne, nie są tak konserwatywni jak my. Ogólnie nie jedzą w ogóle karpi, ja sama tej ryby  nie lubię. U mojej francuskiej rodzinki daniem głównym jest wołowina ,którą smaży się w specjalnym naczyniu na stole. Lubią krwiste mięsko ,więc smażą je krótko. Poniżej krótka prezentacja jak to wygląda.
           Jak ubieram się w Wigilię- zwykle bardzo elegancko. W mojej rodzinie to tradycja, nawet mężczyzni ubierają koszule i krawat.Starym zwyczajem jest zakaz ubierania tego dnia kapci lub sandałów-musi być "pełne "obuwie.
           Jak widać jestem bardzo otwarta na eksperymenty,nie robię tego na siłę ,gdyż po prostu łatwo się adaptuję :-)
W związku z nadchodzącymi Świętami jak i Sylwestrem chciałam nadmienić o świetnych promocjach za pośrednictwem Rabble który oferuje:
                                     Kody rabatowe Stylepit
                                     Kody rabatowe Sephora
                                     Kody rabatowe Douglas

Miło przecież robić zakupy za niską cenę bez stania w długich kolejkach do kasy ;-)






79 komentarzy:

  1. Mi by raczej ciężko było zaadoptować się :P

    OdpowiedzUsuń
  2. what a beautiful Christmas tree! The food looks delicious. It was very interesting to read about French customs. I see that you incorporated both French and Polish songs and customs in your celebration, that's so nice. I first noticed that you live in Frence by the address of your blog. It ends in .fr :) I think Christmas is always special, no matter where we celebrate it.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak się składa, że również mam takie mieszane Święta, gdzie dwie tradycje się wzajemnie komplementują. Wigilia jest polska, a Pierwszy Dzień Świąt angielski. Uwielbiamy taki 'mix' ;) i ciągle uczmy się jakichś nowych rzeczy. Twoje dania wyglądają pysznie, a dom nieziemsko :) . Wesołych Świąt - całuski Margot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kiedyś święta typowo angielskie i przyznać muszę ,że mają pyszności w ten dzień:-)Miłego dnia Margot :-)

      Usuń
  4. Very interesting--loved seeing your christmas

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę , to ciekawostka. Dla mnie elegancki ubiór i buty do kolacji to bezwzględne must:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Seems this gonna be a very fun and interesting Christams for you, Alice!
    Join traditions of 2 different places is really a very nice idea!:D
    Beautiful Xmas tree!
    Baci!
    S
    http://s-fashion-avenue.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie spędzałam świąt Bożego Narodzenia poza Polską. Nie znam innych zwyczajów. Ciekawa jestem jakie one są. Jednak nie ciekawią mnie takie książkowe opisy, ale właśnie prawdziwe życie.
    Co do eleganckiego ubioru - u mnie jest podobnie.
    Pozdrawiam ciepło :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  8. love this post dear! thanks for share it!

    OdpowiedzUsuń
  9. É uma marca muito boa! ;)

    Gostei de saber como é seu Natal! Eu não comemoro a data.

    Ótima terça!

    Beijo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Excellent post (as always)!Thank you very much :) xx

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zawsze święta spędzam w domu :) co do wołowiny wolę mocno wysmażoną :P

    OdpowiedzUsuń
  12. No ślimaków jakoś na swojej wigilii nie widzę, ale fajnie poczytać jak to wygląda gdzieś indziej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Such lovely pictures!!!! This post is absolutely stunning!
    Happy Christmas week darling!

    OdpowiedzUsuń
  14. Great post, dear! Looks Wonderful :)
    Hugs <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja lubię eksperymenty, więc chyba byłabym zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  16. What an inspiring Christmas post :)))


    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie obchodzić święta inaczej niż u nas ale na ślimaki chyba bym się nie skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękna choinka na 1. zdjęciu, no i masa przysmaków na kolejnych! Nie miałam pojęcia, że mieszkasz za granicą, jakoś mi to uciekło :P Ale fajnie, poznać inne obyczaje ;) Co do stroju, to u mnie też wszyscy ubierają się elegancko :))

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  19. Looks great! This Tree is just awesome!
    Have a nice day!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  20. What a stunning tree you have! Your gifts are also wrapped so perfectly!

    xoxo Rina
    http://www.andshedressed.com

    OdpowiedzUsuń
  21. wonderful tree and super delish food
    I posted a new review, I'd love to know your opinion
    kisses
    <<< 🌲 fashion blogger 🌲 >>>

    OdpowiedzUsuń
  22. Beautiful photos, Alice! That xmas tree is fabulous! Happy Holidays!
    Have a wonderful week!
    much love, Len
    http://www.lenparent.com

    OdpowiedzUsuń
  23. very nice decor and yummie food!
    Have a fantastic time welcoming Christmas dear... happy holidays...
    http://sepatuholig.blogspot.com
    IG @grace_njio

    OdpowiedzUsuń
  24. Beautiful Christmas inspiration home and food
    Have a good Christmas week

    OdpowiedzUsuń
  25. Thanks a lot :D

    I hope you have an wonderful night <3

    NEW DECOR POST | Essential to decorate your table for Christmas.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  26. WOW! Beautiful Christmas ideas! Yummy! *_*
    Kiss
    Luna
    http://www.fashionsnobber.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Really beautiful. Happy holidays!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  28. Aperitif i owoce morza - poproszę !:)
    Wszystkiego dobrego :)
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. A very interesting post !!!
    We'll be in touch!!!!Merry Christmas🌲🌲

    OdpowiedzUsuń
  30. Same pyszności. :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  31. great! love your christmas tree! how many gifts!

    OdpowiedzUsuń
  32. que bonito todo, los caracoles tienen que estar muy buenos

    OdpowiedzUsuń
  33. Zazdroszczę Ci wyjazdu poza nasze granice, ja ciągle w Polsce, choć dla odmiany ostatnio sporo podróżuję, ale nigdy dłużej nie mieszkałam za granicą. Mam rodzinę we Francji, więc potwierdzam, że za karpiem nie przepadają, barszczu też nie lubią (przynajmniej moja ciocia i kuzynka:). Pasztet z kaczki natomiast to świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, trochę się ich smaki różnią, ale moja rodzinka polubiła mniej wigilijne dania jak leczo, bigos i placki po węgiersku :-)

      Usuń
  34. Bardzo fajne doświadczenia, ja do tej pory święta spędzam po polsku, ale z chęcią bym przeżyła je też w innych krajach :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Powiem ci, że takie rzeczy się dzieją teraz w Polsce, że ciężko w tym roku skupić mi się na tym święcie...

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow, looks delicious) Thanks a lot for sharing)
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń
  37. The food looks so yummy! I'd love the try it :) xx

    OdpowiedzUsuń
  38. Hello, it looks delicious. Have a nice day. Best regards Jana

    OdpowiedzUsuń
  39. yummy! great post!
    xoxo Gina

    new post
    http://f-lover-fashion-blog.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  40. jakie smakowite rzeczy widzę na talerzu. Ja jednak w wigilię zostanę przy tradycyjnych potrawach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. kurcze - chciałabym przeżyć takie święta w innej narodowości - bardzo fajne doświadczenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Que delicia amei essa arvore, desejo a você FELIZ NATAL,
    obrigado pela visita.
    Blog:https://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=DmO8csZDARM

    OdpowiedzUsuń
  43. Masz rację, co kraj to obyczaj- fajnie tak czasami poeksperymentować i dowiedzieć się czegoś więcej o innych tradycjach- ciekawe to jest swoją drogą :)
    Ślimaki chętnie bym spróbowala, a może i ten pasztet Foie Gras De Canard, ktory tak zachwycasz, będzie mi dane kiedyś spróbować :) hehe

    Wesolych Świąt kochana :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślimaki można kupić w polskim Lidlu podczas tygodnia francuskiego, wystarczy je dać do piekarnika na 10-15 minut i gotowe ;-)

      Usuń
    2. Ale te mrożone za pewne nie są aż tak smaczne, jakby zrobił je dobry kucharz i podał do stołu :)
      Pamiętam, jak jadłam mrożone sushi z marketu- ohyda, a w barze sushi o niebo lepsze- także nie ma porównania :/

      Kochana, Ty pokazuj tą swoją czerwoną spódnicę :D

      Usuń
    3. Dopiero zamówiona, nie wiem kiedy dojdzie ;-)

      Usuń
  44. Wow, food looks yummy! Happy hoidays, Alice! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  45. W mojej rodzinie też Święta są bardzo ważnym okresem i nie wyobrażam sobie, żeby ktoś usiadł do stołu w kapciach :) Francuska Wigilia kojarzy mi się przede wszystkim z ostrygami :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Fajnie jest poczytać takie ciekawostki :)
    Ślimaki w muszelkach brzmi ciekawie :D Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  47. I see you really know how to celebrate Christmas, dear Alice! Thanks a lot for sharing this private details.
    Merry Christmas!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  48. This is making me so excited for Christmas! What a delicious looking meal. :)

    Best,
    Christina
    Looks by Lau

    OdpowiedzUsuń
  49. hi sweetie i repass
    New OUTFIT is up on my blog, take a look
    🌲 fashion blogger 🌲
    kiss

    OdpowiedzUsuń
  50. Cudownie świąteczny post kochana- zawsze chętnie czytam takie ciekawostki-sama przez kilka lat spędzałam święta wśród Brytyjczyków, którzy tradycyjną kolację-obiad mają dopiero 25/12.
    Życzę Ci zdrowych, pięknych, spokojnych Świąt

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  51. Ślimaki? Chyba bym nie przełknęła :D Też ubieram się odświętnie <3

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja raczej tradycyjnie świętuje, ale twoje Święta wyglądają ciekawie i smacznie! Źycze Wesołych Świąt kochana!

    OdpowiedzUsuń
  53. Aquele perfume é delicioso! ;)

    Ótima quinta!

    Beijo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  54. Thanks a lot :D

    as I said, I really love this time of the year :D

    NEW GET THE LOOK POST | Comfortable and Trendy Look for Christmas Eve.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  55. Great post which really makes me hungry! Have a great day! Thank you for sharing. Tina

    OdpowiedzUsuń
  56. Oj jakie potrawy u Nas raczej niespotykane na wigilijnym stole :-)
    Pozdrawiam i Wesołych świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  57. To ze mieszkasz ze granica to jakoś wiedziałam , ale ze po sąsiedzku , tego nie wiedziałam - stawiałabym na wyspy lub Niemcy ;)
    Jeszcze ostrygi i buche De Noël ;)
    I szampan , dobrze schłodzony ! Z tym mi sie kojarzy francuska tradycja ;)

    OdpowiedzUsuń