Summer in Carnac

 

  
     
              Jeśli ciągle nie macie pomysłu na urlop, a poszukujecie miejsca w którym można się totalnie zresetować to zapraszam do miejsca, w którym spedziłam 2 tygodnie zeszłego lata. W związku z tym ,że mam małe dziecko chcieliśmy być w miejscu gdzie nie ma uciażliwych upałów. Wybór padł na Bretanię. Jestem wielka fanką historii ,więc lokalizację pobytu wybrałam w nadmorskiej miejscowości Carnac. Miejscowość ta słynie z największego skupiska menhirow /kamiennych blokow/ na świecie. Ustawione zostały tam okolo 7 tysiecy lat temu. Chronione są  dwa rozległe pola z megalitami,do których można iść z przeodnikiem kupując bilet. Rozsiane są one rownież w kierunku następnej wioski, sa na leśnych polanach  i da się dotknąć ich za darmo,niektóre mają wysokość ok 6 metrów, największy znaleziony tam megalit miał 20 metrów wysokości. Dotykając ich można czerpać z nich magiczną energię, na pewno celtowie odprawiali tam swoje rytuały . Jest to magiczna okolica i inna niż zwiedzane pzez nas dotychczas.                                          
Z drugiej strony miejscowosci są oczywiście plaże. W Carnac jest mnóstwo sklepików i restauracji serwujących smaczne owoce morza lub tradycyjne Galette bretonne /jest to duży naleśnik w wersji wytrawnej czyli może być z łososiem, szynką, kawiorem itp./
     Zatrzymaliśmy sie w domku kempingowym , nasz chłopak miał dostęp do placu zabaw, trampoliny oraz krytego basenu. Myślałam że pogoda będzie tam taka jak nad Bałtykiem i wzięłam za mało letnich ubrań,  miałam więc pretekst do zakupow ;-)
       Bretania jest położona nad Atlantykiem więc plaże są duże , ludzie mają tam wiele przestrzeni i nie leża koło siebie jak sardynki w puszce. Można zobaczyć tam piękne klify lub miasteczka które rozsiane są wokół całej linii brzegowej.
        
        Wjazd do Bretanii  to jak zwiedzanie zupelnie oddzielnego kulturowo państwa. Znaki drogowe są w dwóch językach/ francuskim i bretońskim/. Rownież w całym regionie nie ma autostrad, ma to swoje plusy i minusy. Nie trzeba placić na bramkach ale drogi w godzinach szczytu w sezonie letnim mogą być zakorkowane. Dlatego wyjazdy do innych części Bretanii polecam rano , gdy nie jest jeszcze tłoczno.












Komentarze

  1. Looks, amazing! I would love to go there. I like their folk music "mouthmusic" too. Thanks for the post. Such wonderful photos!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj! Jakie niezwykłe miejsce wybraliście na urlop. Wspaniale mieć możliwość zobaczyć na własne oczy takie historyczne miejsce. Mnie osobiście megality fascynują. Na pewno były miejscem podziwu oraz kultu.
    I nawet dziś wyglądają niesamowicie. Synek w tym kapelusiku i z latawcem wygląda przeuroczo. A jak woda w Atlantyku?

    OdpowiedzUsuń
  3. Looks great and lots of fun :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Hola! por las foto y lo que nos cuentas se ve un sitio increíble y me gustaría visitarlo algun dia. Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybraliście super miejsce na wakacje. Kamienie robią wrażenie :).

    Ciekawe, gdzie pojedziecie w tym roku ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi zachęcająco, tym bardziej, że nie na końcu świata:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia i na pewno bardzo urokliwe i ciekawe miejsce, ale niestety ja w tym roku nie wakacje i lato planów nie mam. Chciałabym przede wszystkim zaznać spokoju i zresetować się, tego najbardziej bym pragnęłabym.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczynek jest najważniejszy, nie ma znaczenia gdzie ,ważne aby dbać o siebie ;-)

      Usuń
  8. Jakie piękne miejsce, to już wiem gdzie wybierzemy się na wakacje :D Oczywiście nie w tym roku, mój synek jest jeszcze za malutki na wyprawy, ale w przyszłości z pewnością będziemy chcieli je odwiedzić. Świetne zdjęcia, same piękne kadry :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Geniales vacaciones me gustaría conocer ese lugar. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  10. Magiczne widoki. Piękne, ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne miejsce, można pozazdrościć! W tym roku napewno wybierzecie równie coś pięknego.

    OdpowiedzUsuń
  12. It looks like a wonderful place to spend some time. Those stones are amazing and I can't image setting them up 7000 years ago.

    OdpowiedzUsuń
  13. What a beautiful place! I'd like to visit it. Thanks for your recommendation.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń

  14. Great photos, very summery and happy

    OdpowiedzUsuń
  15. Namówiłaś mnie, żeby odwiedzić to miejsce

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo nieoczywiste miejsce na wakacje, ale bardzo w moim stylu! Ja właśnie wróciłam z Bieszczad:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nice and clear pictures, cool blog. BTW I also like writing on my blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie byłam jeszcze w tamtym rejonie Europy, więc miło mi, że mogę się o nim czegoś dowiedzieć. Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudownie! :) Będziecie mieć piękne wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne widoki i zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O, kolejna rzecz która nas łączy - podróże 💗. Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tulle skirt

Pariso

Off The Shoulder Sequins Bodysuit